Studie+

Indberetning af uddannelsesbeviser og svendebreve til Eksamensdatabasen

Indberetning til eksamensdatabasen

Indberetning af uddannelsesbeviser og svendebreve til Eksamensdatabasen

Uddannelsesbeviser samt svendebreve udstedt fra 1. maj 2021 skal indberettes til Eksamensdatabasen.

Det betyder følgende for dig, der danner beviser:

Uddannelsesbeviser dannet i Studie+ pr. 1. maj 2021 og frem til nyt job U910 kan tages i brug, indberettes af IST. Du skal ikke selv indberette.

Uddannelsesbeviser dannet via ny bestilling (U910) i Studie+, vil ved bestilling automatisk blive overført til Eksamensdatabasen.

Uddannelsesbeviser, der ikke er dannet i Studie+ eller af et fagligt udvalg, kan ikke umiddelbart indberettes. Her er du på skolen nødt til at danne et nyt uddannelsesbevis via U910, når jobbet er tilgængeligt.

Indberetning af svendebreve og uddannelsesbeviser udstedt af fagligt udvalg skal ske på baggrund af de oplysninger, skolen har fået tilsendt fra fagligt udvalg. Indberetningen skal foretages af dig på skolen via ny flise, der kommer til at ligge under menuen ’Bevis’. Vi informerer på info.studieplus.dk, når indberetning af svendebreve kan påbegyndes.

De indberettede uddannelsesbeviser og svendebreve vil fremgå af fanen ’Uddannelsesbeviser /svendebreve’ under: Bevis – Resultater.

Opdateret vejledning vedr. uddannelsesbeviser vil være klar, når ovennævnte kan tages i brug.