PDF-fil vises ikke
Siden først i oktober har vi modtaget flere henvendelser om, at man ikke kan se PDF-filer, når man benytter Internet Explorer. Fx efter man har bestilt et bevis eller når man vil se en fil i UBOX.
Det skyldes desværre en fejl i Acrobat Reader, som UDDATA ikke kan rette, og som optræder andre steder end i UDDATA+.
UDDATA kan ikke selv fremprovokere fejlen, men på Adobes hjemmeside findes flere forslag til at løses problemet.
Tjek indstilling i Acrobat Reader
- Åben Acrobat Reader på din PC
- I menuen vælges ”Rediger” og derefter ”Indstillinger”
- Vælg kategorien ”Sidevisning”. Sørg for at der er sat flueben i ”Vis store billeder”
- Klik OK
Tilføj www.uddataplus.dk som sikkert sted i Internet Explorer
- Åben Internet Explorer
- Vælg “Funktioner” i menuen og derefter punktet “Internetindstillinger”
- På fanen “Sikkerhed” klikkes på “Pålidelige websteder” og derefter på knappen “Websteder”
- Tilføj webstedet “https://www.uddataplus.dk”
- Klik “Luk”
Det kan være nødvendigt, at genstarte PC inden det virker.
Den sikre – men omstændige – løsning
Nedenstående arbejdsgang virker altid:
- Brug Chrome browseren til UDDATA+
- Når et bevis/en vejledning skal udskrives i duplex (på begge sider af papiret) skal man:
a. Gemme PDF-filen på den lokale PC
b. Efterfølgende åbne den i Acrobat Reader
c. Udskrive den fra Acrobat Reader
d. Slette PDF-filen fra PC’en