Studie+

FLEX – Hjælp – Roller

Her mangler et uddrag...
⇐ retur til oversigt

Roller

Under skemalægning SKAL man angive, hvilken rolle medarbejderen og lokalet skal spille på begivenheden.

Roller er en vigtig del af skemalægningen, som man bør have 100% styr på. Rollerne bestemmer bl.a. om der skal genereres timeposter, og om der tjekkes for skemasammenfald.

Når alle roller er opsat, vil programmet automatisk vælge den rolle, som er passende for begivenheden.

Rolle opsætning foretages i vinduet ’Valg af rolleforslag’ under menupunktet ’System / Roller’.

Bemærk – ALLE roller SKAL være sat før der kan skemalægges!

Nedenfor er vist et eksempel på et rolleforslag, som vil passe til de fleste skoler, her er det hovedsagelig den højre del af billedet, som er den vigtigste information.

Hvis skolen endnu ikke gør brug af alle rolletyper – vælg da f.eks. rolle Ø (Øvrigt) de steder, hvor man ikke kan finde egnede roller.

Eksempel på ’Valg af rolleforslag’:

roller

Rolleforslag er som ordet siger: KUN et forslag – det er altid muligt, manuelt at påsætte den rolle man ønsker i skemalægningen. Når man er ved at vælge medarbejder eller lokale, under skemalægningen, kan man påsætte den rolle man ønsker med <Ctrl>+o .

De roller man kan vælge imellem, er de skemaroller og lokaleroller, som er oprettet i EASY.

Det er forskelligt fra rolle til rolle, om der så genereres løn samt om der tjekkes for skemasammenfald.