FGU-beviser
Som mange af jer sikkert allerede har bemærket, er der på info.uddataplus.dk lagt en nyhed op vedrørende FGU-beviser.
Alle 5 bevistyper kan nu udskrives via UDDATA+.
Beviserne bestilles via modulerne:
U501 (Uddannelsesbevis)
U505 (Kompetencebevis)
U510 (Bevis for forberedelseseksamen til HF)
U515 (Bevis for enkeltfag)
U520 (Erklæring om gennemført undervisning)
Til de enkelte bevistyper er der tillige lagt en vejledning op på info.uddataplus.dk, som bedes kigget igennem inden bevisbestilling (-se fx https://istdk.infocaption.com/1505.guide).
Før beviser kan bestilles, skal man have rettigheder til ’Bevis’ samt modulerne ’U501’, ’U505’, ’U510’, ’U515’ og ’U520’. (se https://istdk.infocaption.com/1335.guide).
Selve bevisbestillingen sker under menupunktet: Bestillinger – i rubrikken ’Bestillinger’.
Når beviserne bestilles, tjekkes elevernes resultater op imod de eksamensskabeloner, der er oprettet for hver bevistype. Eksamensskabelonerne indeholder detailkrav, hvori krav om fag og resultatformer er angivet.
Opfyldes skabelonens krav om hhv. fag og karaktertyper, dannes ved bestilling bevis i en pdf-fil. Pdf-filen åbnes og du skal tjekke, om beviset indeholder det forventede.
Opfyldes kravene derimod ikke, dannes der ikke en pdf-fil. I stedet er man nødt til at kigge i loggen for det bestilte bevis. For at få så mange nyttige oplysninger i loggen som muligt, skal man bestille beviset på et cpr.nr., inden man begynder at fejlsøge. Har man bestilt bevis på et hold, vil loggen ikke indeholde de nødvendige oplysninger på en enkelt elev. Så hvis der ikke dannes bevis – bestil beviset igen på cpr.nr.
Loglinier indeholder mange oplysninger om fag og karakterer. Derfor skal loglinjer altid læses nedefra og opefter! Kig efter ordlyden: ’Bevis til (cpr.nr.) EJ OK”. Lige over denne tekst vil der i loggen stå, hvilke krav der ikke opfyldes til det nævnte detailkrav. Altså årsagen til, at der ikke kan dannes et bevis.
Kig altid selv i fejlloggen hvis ikke der udskrives bevis, men brug ikke unødig meget tid på fejlsøgning. Kan du ikke umiddelbart se, hvorfor der ikke dannes bevis, så send os en supportsag til uddatasupport@uddata.dk. Vi besvarer bevissupport i den rækkefølge de enkelte sager indmeldes. Som udgangspunkt besvares alle supportsager vedrørende bevis samme dag, som de er meldt ind! Bemærk her, at bevissupport ikke kan ske pr. telefon. På info.uddataplus.dk er der udmeldt forlænget åbningstider i forbindelse med bevissupport i ugerne 24, 25 og 26.